Populære innlegg

lørdag 5. mars 2011

Skole og jobb...!

Da er snart denne uka over også, helgene går jo alltid så fort. For min del betyr ikke alltid helg fri, når man jobber i 3-delt turnus blir det både dag, kveld, natt og helgejobbing. Det er jo egentlig skikkelig digg, jeg slipper å stå opp tidlig hver eneste dag og plutselig har jeg fri på en helt vanlig onsdag. Jeg synes faktisk det er helt greit, siden jeg går i 75% stilling har jeg også en hel uke fri av gangen innimellom og det er egentlig ganske herlig. Da får man virkelig koblet av med en liten ¨miniferie¨, samtidig som jeg kan jobbe noen ekstravakter hvis jeg føler for det. Herlig frihet.

Likevel blir det jo arbeid hver 3. helg, det er ikke alltid like artig:p Denne helgen er en slik helg, nå skal jeg ikke klage da for denne helgen er helt frivillig for å få litt fri senere. Når april og mai kommer blir det nemlig veldig mange helger med kurs på meg for å forberede meg til opptaksprøver i juni. Faktisk så mye som 4 helger i Oslo, med 10 timers dager. Det er jo da sannsynlig at noen av disse vil falle på arbeidshelgene mine og da er det godt å være litt i forkant. Nå har jeg ventet hele uka på svar fra Bjørkenes som lovte at de skulle ha datoer for 3 helgene med intensivkurs klare i løpet av kort tid, nå vet jo ikke jeg hva kort tid er for dem, men for meg er det mindre enn to uker ihvertfall :p He he...

Jeg er av den sorten som er veldig glad i å planlegge ting i god tid, liker å ha såpass kontroll at jeg vet hva som skjer i livet mitt de neste 3 månedene fremover ihvertfall. Altså, jeg kan godt være impulsiv også, men for å få alle tingene jeg driver med samtidig til å gå opp nå, er jeg avhengig av litt struktur og en streng timeplan. Jeg skriver lister i endinga, har stort sett en liste for det meste, viktig å ha ting i orden synes jeg.
Satser ihvertfall på at innen neste uke er omme så har jeg alt som skal skje svart på hvitt igjen:)

Ellers har denne uken gått med til å ordne siste innspurt på søknader til medisinstudiet. Det er så utrolig mye jobb, utrolig mange av tingene henger på andre, at de gidder å reagere slik at jeg får samlet alt og sendt det inn. Jeg har ihvertfall gjort min del, så nå får jeg bare vente til alle papirene kommer slik at jeg får kopiert alt og sendt det avgårde. Er det en ting jeg har lært av alt dette så er det ihvertfall at ting tar tid, så min anbefaling til alle som tenker å søke seg til utdanning i utlandet: start i GOD tid...!

Nå føler jeg at det ble mye klaging her :p Ho ho. Jeg er egentlig en blid og positiv person i det daglige altså... He he... For å komme med noen gode nyheter da så har jeg fått igjen svar på en biologiprøve og en innlevering + en kjemiprøve. Resultatene ble 5, 4 og 5, må vel si meg nogenlunde fornøyd med det, ikke helt fornøyd dog, jeg liker ikke å være nest best i noe :p Kjenner likevel at det begynner å gå litt på stumpene her, at kroppen begynner å bli sliten, men jeg vet at det er kun for noen måneder og da skal jeg klare å bite tenna sammen og komme i mål ;) Så sta er jeg..! :)

Ønsker uansett alle som har helgefri en god helg. Kos dere i vårværet, ta en skitur, dra ut for å ake, drekk øl og ta vare på venner og familie. Tenn et bål i skogen, grill pølser eller pinnebrød og sist, men ikke minst, send meg og alle andre som jobber en tanke, mens dere koser dere verre ;)

GOD HELG :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar