Populære innlegg

onsdag 11. januar 2012

Så da...

Jeg vet at jeg lovet å blogge så fort jeg kom frem til mitt nye oppholdssted, og bare så dere vet det så er jeg fremme :p Ha ha... Jeg har vært fremme i ca. 6 måneder nå, det kjennes likevel ikke sånn ut, det føles som om jeg kom hit igår.

Jeg har hatt en fantastisk innholdsrik og spennende høst, ikke minst har jeg møtt mange nye fantastiske mennesker :D Selv om jeg er litt eldre enn flertallet her, har det ikke vært noe stort problem, men jeg har heldigvis truffet 3 søte norske jenter som er på min alder. Vi har blitt en fin liten gjeng som gjør masse gøy, og endel litt mindre gøy sammen :p
<3 Tara, Agnethe og Maria <3 Hadde ikke klart meg så bra uten de :) I tillegg er det en hel haug med søte folk både i og utenfor klassen min, jeg har vært heldig :D


I løpet av denne tiden har vi også hatt en introduksjonperiode på 14 uker, med harde fag som kjemi, biofysikk og biologi i tillegg til en hel haug med småfag som vi neppe kommer til å få bruk for :p Deretter begynte eksamensperioden, 7 uker der vi skal bevise hva vi har lært så langt. Jeg gikk på med godt mot etter to helvetes uker med en prøve/eksamen daglig, gledet meg til å kunne styre tiden min litt selv (dvs. sove litt lengre om morran :p) Lite visste jeg om hvor tøft det faktisk skulle bli....

Jeg brukte ca 5 dager på å forberede meg til den første eksamen: biofysikk. Jeg hadde skummet igjen stoffet og følte jeg hadde passe kontroll, da dagen nærmet seg sov jeg svært lite og var sykt nervøs, det gikk dessverre som jeg hadde fryktet og etter en meget god lab eksamen strøk jeg på teorien. Det var en skikkelig smell, alt er så utrolig annerledes enn hjemme, med tanke på hva vi må lære og hvor detaljert ting er. Jeg kan ikke huske å ha hatt en eksamen hjemme der jeg måtte pugge alle formler og ikke fikk ha med noen form for hjelpemiddel, dessuten er jeg vant til at forberedelsestid, er tid man kan gå igjennom notatene sine og notere seg punkter for muntlig eksamen. Den gang ei, på den positive siden lærte jeg jo noe av det og skjønte hva jeg måtte gjøre annerledes neste gang :)

Neste eksamen ut var Biometrics, et statistikkfag som ingen skjønner noe av og ingen heller lærer noenting underveis :p På mirakuløst vis sto jeg på denne eksamen og fikk et lite løft :) Det varte derimot ikke så lenge da jeg strøk på kjemien bare to dager etterpå... Ha ha...

Heldigvis var det tid for juleferie og hjemreise til Norge og etter 10 herlige dager hjemme, med litt jobb, feiring av julaften på sykehjemmet der mormor og bestefar bor, en ekstra julefeiring hos pappa og litt tid med venner var jeg ved godt mot igjen på tur hjem til Pecs :)

Etter en ukes intensiv notatskriving, pugging og videoer for å forstå hva vi faktisk drev med gikk jeg og tok biofysikk eksamen igår, og vet dere hva, jeg klarte det !!! Jeg gikk fra 1 til 4 og må innrømme at jeg ble ganske stolt av meg selv :D

Nå er det igjen tid for ny eksamen i morgen, kjemi igjen, kjenner at jeg begynner å bli ganske sliten av å lese intenst mot en eksamen, bli ferdig med den, for å så begynne å lese på neste :p Men om jeg står i morgen har jeg bare en igjen, den fryktede biologien.... Heldigvis har jeg to uker igjen av eksamensperioden, så selv om det ikke ble helt som jeg hadde planlagt med 3 eksamener før jul, masse lesing i jula og biologien første uka i januar for å så ta meg tre ukers fri og reise hjem til Norge en tur igjen så er jeg ganske fornøyd :)

Jeg skal prøve å oppdatere dere litt oftere heretter (bør vel klare litt mer enn en gang i året :P)

Ha en fin uke folkens :D

Klem Ida

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar